De doelstellingen van de stichting en de vereniging zijn in de loop van de tijd verschoven. Het rooms-katholieke karakter is verdwenen en het doel is verruimd naar sociaal-culturele en -maatschappelijke en educatieve activiteiten. Rekening houdend met deze geschiedenis is de doelstelling van het fonds nu het ondersteunen van studenten aan een vervolgopleiding die een onderzoeksproject willen opzetten en het ondersteunen van jongeren in een achterstandsituatie om actief deel te nemen aan educatieve en culturele activiteiten.
Werkgebied
Het werkgebied van de stichting beperkt zich tot de regio Zuid-Kennemerland.
Dat betekent tot het Noordzeekanaal, de Haarlemmermeer en de noordelijke Bollenstreek (Hillegom-Lisse-Noordwijkerhout).
Waarvoor kan ik projectondersteuning aanvragen?
De stichting schenkt bij voorkeur aan (Nederlandse) rechtspersonen, maar ondersteuning van individuele projecten is ook mogelijk - met name op het gebied van educatie en onderzoek. Schenkingen zijn projectgebonden en niet bedoeld als structurele ondersteuning. De aanvraag betreft een project dat nog niet gestart is. De aanvraag gaat over een project binnen het brede aandachtsgebied van de stichting. Dat strekt zich uit over educatie, emancipatie, cultuur, sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen en wetenschappelijk onderzoek. De aanvraag heeft betrekking op een project dat wordt uitgevoerd binnen, of komt van een aanvrager die binding heeft met, het werkgebied.
Hoe kan ik projectondersteuning aanvragen?
Aanvragen kan via het aanvraagformulier. De Stichting neemt alleen compleet gedocumenteerde aanvragen in behandeling. Bij je aanvraag moet je dan ook onderstaande bijlagen meesturen [uploaden]:
• omschrijving van het project
• begroting (inclusief vermelding van andere aangeschreven fondsen)
• dekkingsplan
voor rechtspersonen ook:
• statuten
• uittreksel uit KvK-register
• recente jaarrekening
Vervolg
Na goedkeuring van een aanvraag wordt de schenking in termijnen overgemaakt naar de rechtspersoon of individuele aanvrager. Binnen een half jaar na beëindiging van het project ontvangt de stichting van de ontvanger van de schenking inhoudelijk en financieel verslag van het project. Tegen beslissingen over projectaanvragen is geen beroep mogelijk.